زنان نیز بخش مهمی از جامعه هستند و بدون تقویت آن ها توسعه کشور امکان پذیر نیست.

بخش بانوان دانشگاه های پاکستانی از جمله دانشگاه پنجاب درلاهور، دانشگاه اوکارا در منطقه اوکارا و دانشگاه کشاورزی منطقه فیصل آباد وسایر دانشگاهها بمناسبت "روز جهانی زن" مراسمی برگزار نمودند.

      در مراسم روز جهانی زن استادان، دانشجویان و مسئولین دانشگاه های مذکور شرکت کردند و دانشمندان طی سخنان در مراسم اهمیت و ارزش زن را بیان نموده و نقش زن را برای تربیت خانوده خوب و سالم بسیار حائز اهمیت دانستند و همچنین برای تشکیل جامعه سالم و صالح نقش زنان را بسیار مهم قرار دادند.

      آنها دین اسلام و قانون اساسی پاکستان را محافظ حقوق زنان قرار دادند و برای حفظ حقوق زنان تاکید کردند.

     آن ها تصریح کردند: حق زن ترویج فحشاگری و بی بندو باری نیست، بلکه حق آن عزت و احترام است و دین اسلام امنیت و حفاظت زن را تضمین می کند و مخالف با هرنوع خشونت و ظلم به زنان است.

    آن ها تاکید کردند: زنان نیز بخش مهمی از جامعه هستند و بدون تقویت آن ها توسعه کشور امکان پذیر نیست.

     رئیس دانشگاه اوکارا گفت: مدیریت دانشگاه اوکارا در تلاش است تا فرصت ها و تسهیلات آموزش عالی را برای از بین بردن تفکیک جنسیتی از جامعه در اختیار دانشجویان قرار دهد.

    سخنرانان در این مراسم گفتند: هدف از بزرگزاری "روز جهانی زن" در دانشگاه ها ایجاد آگاهی در بین دانشجویان دختر است تا آن ها بتوانند برای دستیابی حقوق خود در جامعه با اطمینان عمل نمایند.

 

      ملاحظه:

      دانشگاه های پاکستانی و همچنین اکثر موسسات آموزشی پاکستان هر ساله بمناسبت روزجهانی زن مراسم های مختلفی برگزار می نمایند و این اقدام پس از اعتراض برخی از زنان طرفدار غرب برای حقوق زن تشدید شده است. دانشمندان و استادان دانشگاه ها در این مراسم ها حقوق زنان در اسلام را بیان نموده و توطئه دشمنان اسلام و به ویژه غرب در خصوص حقوق زنان که از نظر آن ها بی بندو باری و فحشاگری حق زن است را به شدت رد می کنند و تاکید می کنند حقوق زن در اسلام به معنی عزت، احترام و مقام والای زنان است.

کد خبر 6398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =